Siirry sisältöön

mobile icon menu
Etusivu
mobile icon menu
Tietoja yrityksestä
mobile icon menu
Kielipalvelut
mobile icon menu
Erikoisalamme
mobile icon menu
Artikkelit
mobile icon menu
Blogimme
mobile icon menu
Yhteystiedot
mobile icon menu
Lähetä sähköpostia
icon menu
Etusivu
icon menu
Tietoja yrityksestä
icon menu
Kielipalvelut
icon menu
Erikoisalamme
icon menu
Artikkelit
icon menu
Blogimme
icon menu
Yhteystiedot
icon menu
Lähetä sähköpostia

Kansainvälistyminen

Kansainvälistymiseen, kansainväliseen kauppaan ja vientiin sekä kansainvälistymistapahtumiin liittyviä uutisia ja artikkeleita.

Ponnahduslauta maailmalle

Lahden urheilukeskuksen Ravintola Voitosta ponnistettiin maailmalle Team Finland -verkoston kansainvälistymistapahtumassa Eurooppa-päivänä 9.5.2017.  Tapahtuman aiheena oli ”EU:n sisämarkkinat ponnahduslauta maailmalle”.

Verkoston edustajat kertoivat kansainvälistymistä tavoitteleville yrityksille tarjolla olevista palveluista. Team Finland -suurlähettiläs Juha Markkanen antoi Yhdysvaltain markkinoille haluaville yrityksille konkreettiset ohjeet, muun muassa: usko itseesi, ole paras, tee pohjatyöt kunnolla, muista markkinoinnin ja myynnin merkitys, käytä asiantuntijoita!
Lue lisää

Elämä verkossa

Verkkokauppa kasvaa vauhdilla

”Me emme enää mene verkkoon, vaan me elämme verkossa”, totesi Google Finlandin johtaja Hanna Kivelä Lahdessa järjestetyssä Kuka voittaa digitalisaatiossa -tapahtumassa. Netissä on tällä hetkellä 3,5 miljardia käyttäjää, ja luvun arvioidaan jopa kaksinkertaistuvan vuoteen 2021 mennessä.

Digitaalisuus mullistaa myös liiketoimintaa ja tuo kansainvälisen kilpailun kotimarkkinoille, halusimme tai emme. Verkossa ei tunneta perinteisiä maarajoja, vaan globaalit markkinat ovat helposti saavutettavissa yrityksen koosta riippumatta. Lue lisää

Team Finland vauhdittaa vientiä

Team Finland edistää vientiäTeam Finland -verkoston tehtävänä on edistää Suomen ja suomalaisten yritysten menestymistä maailmalla. Se kokoaa yhdelle luukulle kaikki valtiorahoitteiset kansainvälistymispalvelut neuvonnasta rahoitukseen.

Verkoston palveluita tehtiin tutuksi yrityksille Team Finland -päivässä Helsingissä, johon osallistui 250 yritystä. Tapahtumassa oli mukana muun muassa valtaosa Suomen suurlähettiläistä ja lukuisia asiantuntijoita, joita yritykset tapasivat pikatreffeillä ja klinikoilla.
Lue lisää

Kiina valttia matkailukesässä

Kiina valttia matkailukesässä

Jokainen yritys ottaisi varmasti mielellään vastaan runsain mitoin uusia, maksukykyisiä asiakkaita. Matkailuala sai äskettäin tervetulleen piristysruiskeen, kun kiinalainen matkanjärjestäjä UTour aloitti suorat lennot Suomeen.

Finpron Visit Finland -yksikön johtajan Paavo Virkkusen mukaan aasialaiset matkaajat ovat yrityksille keskimääräistä tuottoisampia, sillä he käyttävät matkapäivää kohden selvästi enemmän rahaa kuin eurooppalaiset turistit. Venäläisten jälkeen kiinalaiset käyttävät eniten rahaa Suomessa matkaillessaan.

Matkailuyrityksen kannattaa siis varmistaa, että matkailijat löytävät tiensä juuri heidän palveluidensa äärelle. Tehokas tapa herättää matkailijoiden kiinnostus on tarjota tietoa ja palveluita heidän omalla kielellään. Lue lisää

Lokalisointi vauhdittaa verkkokauppaa

Mainostajien liiton toimitusjohtaja Ritva Pitkäkoski muistuttaa monikielisyyden merkityksestä kansainvälisessä verkkokaupassa artikkelissaan ”Verkkokauppa viennin veturina kaipaa lokalisointia ja elämyksellisyyttä”.

Samalla kun yli 60 prosenttia pohjoismaisista verkkokaupoista myy tuotteita kotimaansa ulkopuolelle, suomalaisista näin tekee vain 27 prosenttia brittiläisen OC&C-tutkimuslaitoksen selvityksen mukaan. Ruotsalaiset ja tanskalaiset verkkokaupat palvelevat asiakkaitaan keskimäärin 6 – 7 kielellä ja toimivat yli kaksi kertaa laajemmalla markkina-alueella kuin suomalaiset kilpailijansa. Suomalaiset kuluttajat puolestaan ostavat tuotteita ahkerasti ulkomailta. Lue lisää

Monikielisyys ja kansainvälinen menestys yhteydessä toisiinsa

Riippumaton yhdysvaltalainen Common Sense Advisory -tutkimuslaitos (CSA Research ) on havainnut, että liiketoiminnan taloudellinen menestys ja monikielisyys, erityisesti yrityksen verkkosivustolla tarjottava kielivalikoima, ovat selkeästi yhteydessä toisiinsa.

Useimmat globaalisti menestyvät yritykset, kuten McDonalds ja H&M, julkaisevat sisältöä useammilla kielillä kuin heikommin menestyvät  kilpailijansa.
Lue lisää

BUUSTIA kansainvälistymisestä 9.4.2015

Lahden seudun kehitysyhtiön LADECin BUUSTIa bisnekseen seminaarisarjan kolmannessa tapahtumassa 9.4.2015 käsitellään kansainvälistymistä.

Kieliasiat liittyvät keskeisenä osana kansainväliseen liiketoimintaan. Puheenvuorossaan Sean Carnegie-Brown Maris Multilingualista valottaa, mitä yrityksen kannattaa ottaa huomioon suunnitellessaan viestintää kansainvälisillä markkinoilla, jotta investoinnista saa parhaan hyödyn. Lue lisää

Matkailukausi lähestyy, oletko valmis?

Matkailukauden lähestyessä kannattaa teroittaa kilpailukyky äärimmilleen huolehtimalla siitä, että kieliversiot ovat kunnossa. Tutkimusten mukaan kielimuuri voi nimittäin muodostaa yllättävän suuren esteen kansainvälisessä matkailussa. Toisin kuin meillä yleisesti luullaan, pelkkä englanti ei riitä kattamaan esimerkiksi Aasian maista tai Venäjältä saapuvien turistien tarpeita.

Visit Finlandin tutkimusanalyytikko Katarina Wakonen on selvittänyt kiinalaisten ja japanilaisten matkailua Suomessa. Aasiasta saapuvien matkailijoiden määrä on yleisesti kasvussa, ja Suomelle Japani oli viime vuonna kuudenneksi ja Kiina kahdenneksitoista tärkein matkailumarkkina. Lue lisää

Viestintä – ihmisen tärkein taito

Viestintä - ihmisen tärkein taitoMenestyksekäs toiminta perustuu viestintään, joka on ehkäpä tärkein taito nykymaailmassa, kuten digitaalisen viestinnän asiantuntija Gregg Satell kertoo artikkelissaan Why Communication Is Today’s Most Important Skill?

Loistavimmatkaan ideat eivät yksinään riitä innovaatioiden kehittämiseksi, vaan niistä on osattava kertoa selkeästi. Ilman onnistunutta viestintää moni keksintö olisi voinut jäädä historian pimentoon. Lue lisää

Markkinoinnilla vauhtia venäläisten matkailuun

IFPR Communications toteutti Helsingissä järjestettyjen Matka 2015 -messujen yhteydessä selvityksen, jossa kartoitettiin 350:n tapahtumaan osallistuneen suomalaisen yrityksen, organisaation tai palvelun näkyvyyttä venäläisissä sosiaalisen median kanavissa. Selvityksen mukaan suomalaiset matkailuyritykset markkinoivat Venäjällä varsin vaatimattomasti.

Venäjä on Suomen ylivoimaisesti suurin matkailumarkkina: vuonna 2013 venäläisten osuus Suomeen matkustaneista ulkomaalaisista oli 50 prosenttia, ja venäläiset tekivät Suomeen 5,1 miljoonaa matkaa. Lue lisää