Siirry sisältöön

mobile icon menu
Etusivu
mobile icon menu
Tietoja yrityksestä
mobile icon menu
Kielipalvelut
mobile icon menu
Erikoisalamme
mobile icon menu
Artikkelit
mobile icon menu
Blogimme
mobile icon menu
Yhteystiedot
mobile icon menu
Lähetä sähköpostia
icon menu
Etusivu
icon menu
Tietoja yrityksestä
icon menu
Kielipalvelut
icon menu
Erikoisalamme
icon menu
Artikkelit
icon menu
Blogimme
icon menu
Yhteystiedot
icon menu
Lähetä sähköpostia

Kansainvälistyminen

Kansainvälistymiseen, kansainväliseen kauppaan ja vientiin sekä kansainvälistymistapahtumiin liittyviä uutisia ja artikkeleita.

Kilpailuetua monikielisen viestinnän suunnittelulla

Euroopan unionin 27 jäsenvaltion pk-yrityksissä tehdyssä tutkimuksessa havaittiin selvää liikevaihdon kasvua (10 prosentista 25 prosenttiin) yrityksissä, jotka noudattavat yhtenäistä kielistrategiaa monikielisessä viestinnässään. Lue lisää

Kielistrategian merkitys kansainvälistyvälle yritykselle

Marisin toimitusjohtaja Maarit Satukangas-Pohjola osallistui Kites ry:n 16. huhtikuuta Vantaalla järjestämään aamiaisseminaariin, jossa käsiteltiin kielistrategian merkitystä kansainvälistymisessä. Lue lisää

Tuoretta tutkimustietoa käännösmaailmasta

Käännösala kehittyy huimaa vauhtia samalla kun monikielisen viestinnän tarve lisääntyy yhä kansainvälistyvässä ja teknistyvässä maailmassa.

Euroopan laajuinen akateeminen OPTIMALE-hanke (Optimising Professional Translator Training in a Multilingual Europe) seuraa muutosten vaikutusta käännösalan ammateihin internetin, sosiaalisten verkkojen ja lisääntyvän automaation aikakaudella. Lue lisää

Viestintä asiakkaan omalla kielellä on kilpailutekijä

Amerikkalainen tutkimuslaitos Common Sense Advisory on jälleen kerran osoittanut tutkimuksissaan, että ammattimainen käännöstoiminta on ensiarvoinen tuki kansainvälisessä kaupassa. Tiedon saatavuus asiakkaan omalla kielellä oli ratkaiseva tiedon kiinnostavuuteen ja ostopäätöksiin vaikuttava tekijä:

  • 72,1 prosenttia verkon käyttäjistä käyttää mieluiten omalla kielellään julkaistuja sivustoja.
  • 56,2 prosenttia kuluttajista oli sitä mieltä, että tuotetiedon saatavuus omalla kielellä oli tärkeämpää kuin hinta. Lue lisää

Hartiavoimin kansainvälisyyttä edistämään Team Finland -tapahtumassa

Ulkomaankauppa ja kansainvälinen toiminta ovat keskeisiä Suomen menestykselle ja hyvinvoinnille, joten niiden edistäminen on yhteinen etu. Lue lisää

LIIKEtreffit ja KiVi-seminaari

LIIKEtreffit ja KiVi-seminaari Lahdessa 19.11.2011

Maris verkostoitui Lahden messukeskuksessa Liike-elämä-messujen yhteydessä järjestetyillä LIIKEtreffeillä 19.11.2011. Lue lisää