Siirry sisältöön

mobile icon menu
Etusivu
mobile icon menu
Tietoja yrityksestä
mobile icon menu
Kielipalvelut
mobile icon menu
Erikoisalamme
mobile icon menu
Artikkelit
mobile icon menu
Blogimme
mobile icon menu
Yhteystiedot
mobile icon menu
Lähetä sähköpostia
icon menu
Etusivu
icon menu
Tietoja yrityksestä
icon menu
Kielipalvelut
icon menu
Erikoisalamme
icon menu
Artikkelit
icon menu
Blogimme
icon menu
Yhteystiedot
icon menu
Lähetä sähköpostia

Sopimus käännöspalveluista Mediatalo ESAlle

Ajankohtaisia Lahden alueen uutisia englanniksi

Tulevat hiihdon maailmanmestaruuskisat ja itsenäisen Suomen 100-vuotisjuhlavuosi kiinnittävät urheilevan maailman huomion Lahteen.

Maris Multilingual teki syksyllä Mediatalo ESAn kanssa sopimuksen Etelä-Suomen Sanomissa julkaistavien artikkeleiden kääntämisestä englanniksi kansainvälisiä lukijoita varten.

Valitut artikkelit julkaistaan englanniksi VisitLahti-verkkopalvelussa. Siten kansainvälinen yleisö ja kisavieraat pääsevät tutustumaan Lahden alueen elämään ja tapahtumiin jo ennalta.

Lue ESS:n uutisia englanniksi täällä: (http://www.visitlahtimedia.fi/) – tai lähetä linkki ulkomaiselle ystävälle.

Tunnelmia työharjoittelusta

Tunnelmia työharjoittelustaNimeni on Hanna Ventomäki, ja pääsin tänä vuonna ylioppilaaksi Lahden IB-lukiosta. Välivuotenani sain kuukaudeksi työkokeilupaikan käännöstoimisto Maris Multilingualista Lahdessa toimivan Ohjaamon kautta, ja kerron seuraavassa tunnelmistani harjoittelun aikana.
Lue lisää

Monikielinen markkinointiviestintä houkutteli matkailijoita Savonlinnaan

Savonlinnan monikielinen matkailumarkkinointi tuotti elokuussa runsasta hedelmää, sillä kaupungissa yöpyneiden ulkomaisten matkailijoiden määrä kasvoi jopa 36,7 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Myös kotimaisten matkailijoiden yöpymiset kasvoivat runsaalla parilla kymmenellä prosentilla.

Savonlinnan Yrityspalvelut Oy:n kehitysjohtaja Pellervo Kokkonen arvioi Itä-Savo-lehden artikkelissa, että saksalaisten matkailijoiden määrän kasvun johtuu saksankielisille alueille kohdistetuista Visit Saimaa -markkinointikampanjoista. Kokkonen kiittelee myös runsasta tapahtumatarjontaa.
Lue lisää

Elämä verkossa

Verkkokauppa kasvaa vauhdilla

”Me emme enää mene verkkoon, vaan me elämme verkossa”, totesi Google Finlandin johtaja Hanna Kivelä Lahdessa järjestetyssä Kuka voittaa digitalisaatiossa -tapahtumassa. Netissä on tällä hetkellä 3,5 miljardia käyttäjää, ja luvun arvioidaan jopa kaksinkertaistuvan vuoteen 2021 mennessä.

Digitaalisuus mullistaa myös liiketoimintaa ja tuo kansainvälisen kilpailun kotimarkkinoille, halusimme tai emme. Verkossa ei tunneta perinteisiä maarajoja, vaan globaalit markkinat ovat helposti saavutettavissa yrityksen koosta riippumatta. Lue lisää

Kiitos hyvästä palautteesta!

Pyydämme säännöllisesti asiakkailtamme palautetta yksittäisistä projekteista ja palvelustamme. Olemme iloisia siitä, että saamamme palaute on pääsääntöisesti todella positiivista: kaikkien saamiemme palautteiden keskiarvo asteikolla 1-5 on huikeat 4,68.
Lue lisää

Team Finland vauhdittaa vientiä

Team Finland edistää vientiäTeam Finland -verkoston tehtävänä on edistää Suomen ja suomalaisten yritysten menestymistä maailmalla. Se kokoaa yhdelle luukulle kaikki valtiorahoitteiset kansainvälistymispalvelut neuvonnasta rahoitukseen.

Verkoston palveluita tehtiin tutuksi yrityksille Team Finland -päivässä Helsingissä, johon osallistui 250 yritystä. Tapahtumassa oli mukana muun muassa valtaosa Suomen suurlähettiläistä ja lukuisia asiantuntijoita, joita yritykset tapasivat pikatreffeillä ja klinikoilla.
Lue lisää

Maris Multilingualille korkein luottoluokitus

Korkein luottoluokitusPohjoismaiden johtava luottotietoyhtiö Soliditet on luokitellut Maris Multilingualin jälleen korkeimpaan luottoluokkaan AAA.

Vaatimuksena korkeimpaan luottoluokkaan pääsemiselle ovat keskimääräistä huomattavasti paremmat talouden tunnusluvut, positiivinen tausta ja maksukäyttäytyminen sekä riittävä toiminnan volyymi.

Rating-luokkia on kaikkiaan seitsemän, ja korkeimpaan luottoluokkaan on vuonna 2016 yltänyt 3,51 prosenttia yrityksistä.

 

Haluatko lisätietoja monikielisestä viestinnästä? Tilaa uutiskirjeemme niin saat uusimmat artikkelit suoraan sähköpostiisi.

Kiina valttia matkailukesässä

Kiina valttia matkailukesässä

Jokainen yritys ottaisi varmasti mielellään vastaan runsain mitoin uusia, maksukykyisiä asiakkaita. Matkailuala sai äskettäin tervetulleen piristysruiskeen, kun kiinalainen matkanjärjestäjä UTour aloitti suorat lennot Suomeen.

Finpron Visit Finland -yksikön johtajan Paavo Virkkusen mukaan aasialaiset matkaajat ovat yrityksille keskimääräistä tuottoisampia, sillä he käyttävät matkapäivää kohden selvästi enemmän rahaa kuin eurooppalaiset turistit. Venäläisten jälkeen kiinalaiset käyttävät eniten rahaa Suomessa matkaillessaan.

Matkailuyrityksen kannattaa siis varmistaa, että matkailijat löytävät tiensä juuri heidän palveluidensa äärelle. Tehokas tapa herättää matkailijoiden kiinnostus on tarjota tietoa ja palveluita heidän omalla kielellään. Lue lisää

Uusi asiakasportaali parantaa palvelua!

Palvelumme paranee: olemme avanneet asiakkaidemme käyttöön uuden verkkopalvelun, joka helpottaa käännösten hallinnointia ja tilaamista.

Maris xChange -asiakasportaalissa voit muun muassa seurata nykyisiä ja valmistuneita käännösprojektejasi, lähettää meille tarjouspyynnön sekä tutustua käännösten tilaamiseen ja monikieliseen viestintään liittyviin tietoihin ja vinkkeihin. Lisäksi palvelu tarjoaa keskitetyn alustan esimerkiksi asiakaskohtaisten aineistojen, kuten tyylioppaiden, ohjeiden ja käytäntöjen jakamiseen.
Lue lisää

Kouluttajana Helsingin yliopistossa

Maris Maris Multilingual training at University of Helsinki Multilingualin kääntäjä-koordinaattorit Teija Väyrynen ja Noora Sjöberg olivat kouluttamassa jo toisena vuonna peräkkäin Helsingin yliopiston kääntäjäopiskelijoille järjestetyllä Introduction to translation industry -kurssilla. Kurssin tavoitteena on kaventaa akateemisen koulutuksen ja käytännön työelämän välillä vallitsevaa osaamiskuilua ja siten parantaa valmistuvien kääntäjien työelämävalmiuksia. Lue lisää