Menestyksekäs toiminta perustuu viestintään, joka on ehkäpä tärkein taito nykymaailmassa, kuten digitaalisen viestinnän asiantuntija Gregg Satell kertoo artikkelissaan Why Communication Is Today’s Most Important Skill?
Loistavimmatkaan ideat eivät yksinään riitä innovaatioiden kehittämiseksi, vaan niistä on osattava kertoa selkeästi. Ilman onnistunutta viestintää moni keksintö olisi voinut jäädä historian pimentoon. Nykyaikaa on totuttu kutsumaan informaatioyhteiskunnaksi, mutta olisi osuvampaa puhua viestintäyhteiskunnasta. Informaation määrän kasvaessa räjähdysmäisesti viestintätaitojen tärkeys korostuu entisestään.
Hyväkään tuote ei myy itseään
Liiketoiminnassa tehokas ja osaava viestintä auttaa luomaan toimivia kumppanuuksia ja edistämään asiakassuhteita, kun taas huonosti muotoillut ajatukset eivät herätä kuulijoissa toivottua mielenkiintoa. Liika vaatimattomuus ei kaunista – ainakaan kansainvälisillä markkinoilla – eikä hyväkään tuote myy itseään. Tämä ymmärretään hyvin esimerkiksi naapurimaassamme Ruotsissa, joka on tuottanut lukuisia kansainvälisesti menestyviä brändejä panostamalla myyntiin ja markkinointiin.
Viestintä asiakkaan kielellä on investointi
Koska viestintä on keskeinen menestystekijä myös yritysmaailmassa, on hyvä ajatus turvautua ammattiapuun. Se on todennäköisesti yksi niistä investoinneista, jotka maksavat itsensä hyvin nopeasti takaisin. Erityisesti kansainvälisessä markkinoinnissa onnistumiseen tarvitaan paikallisten olojen ja kulttuurillisten piirteiden perusteellista ymmärtämistä ja vahvaa viestintätaitoa vastaanottajien omalla kielellä.
Teemme yhteistyötä kohdemaissa asuvien ja työskentelevien liiketoimintakonsulttien kanssa, joiden avulla asiakkaamme saavat ajankohtaista tietoa liiketoimintojen aloittamisesta uusilla markkina-alueilla. Meiltä saat myös laadukkaat kieliversiot kaikista kansainväliseen toimintaan tarvitsemistasi materiaaleista ja asiakirjoista.
Haluatko lisätietoja monikielisestä viestinnästä? Tilaa uutiskirjeemme niin saat uusimmat artikkelit suoraan sähköpostiisi.