Talviurheiluosaamista tarjoavat yritykset tähyävät jo kohti vuonna 2022 Pekingissä järjestettäviä seuraavia talviolympialaisia. Ne tarjoavat huomattavia mahdollisuuksia ulkomaisille yrityksille, sillä Kiinan hallinnon tavoitteena on saada lähivuosina jopa 300 miljoonaa kansalaista harrastamaan talviurheilua.
Maassa ei kuitenkaan ole talviurheiluperinteitä eikä tarvittavaa infastruktuuria, ja kisoihin mennessä rakennetaan muun muassa 1500 jäähallia. Ulkomaista apua tarvitaan valtavasti.
Jotta suomalaiset pääsisivät osallisiksi tilanteen tarjoamista mahdollisuuksista, vientiä Kiinaan vauhditetaan valtion käynnistämällä vientihankkeella. Mukana ovat opetus- ja kulttuuri- sekä työ- ja elinkeinoministeriön lisäksi myös esimerkiksi Lahden, Tampereen, Turun ja Rovaniemen kaupungit. Suomalaisen talviurheiluosaamisen markkinointia, edistämistä ja edustamista rahoitetaan ”Suomen talviurheilu Ltd” -yhtiön kautta.
Pienikin siivu valtavista markkinoista voi olla merkittävä suomalaisyrityksille, ja vaikka tukea on saatavilla, kansainvälinen kilpailukin on kovaa. Jos haluat hyödyntää tilannetta, huomioi myös seuraavat asiat:
- Älä päästä kilpailijaa sivulta ohi, vaan tee tuotteisiisi, palveluihisi ja yritykseesi tutustuminen helpoksi – kerro niistä ostajan kielellä!
- Suomeen verrattuna englannin osaamisen taso Kiinassa on vaatimatonta englannin osaamista mittaavan EF EPI-indeksin mukaan. Ei siis kannata laskea sen varaan, että englanti riittää kommunikointiin.
Meiltä saat laadukkaat käännöspalvelut kaikilla yleisimmillä Euroopan ja Aasian kielillä. Toimitamme kiinan käännöksiä säännöllisesti eri toimialoilla toimiville asiakkaillemme. Yksi tällaisista asiakkaistamme on Lapin matkailupalveluita tarjoava Lapland Safaris Oy ja sen tuotantoyhtiöt.
Tarjoamme lisäksi tarpeisiisi räätälöityä kielikoulutusta kiinaksi, englanniksi ja venäjäksi.
Lue myös: Kiinassa kysyntää suomalaiselle talviosaamiselle
Haluatko lisätietoja monikielisestä viestinnästä? Tilaa uutiskirjeemme niin saat uusimmat artikkelit suoraan sähköpostiisi.