Savonlinnan monikielinen matkailumarkkinointi tuotti elokuussa runsasta hedelmää, sillä kaupungissa yöpyneiden ulkomaisten matkailijoiden määrä kasvoi jopa 36,7 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Myös kotimaisten matkailijoiden yöpymiset kasvoivat runsaalla parilla kymmenellä prosentilla.

Savonlinnan Yrityspalvelut Oy:n kehitysjohtaja Pellervo Kokkonen arvioi Itä-Savo-lehden artikkelissa, että saksalaisten matkailijoiden määrän kasvun johtuu saksankielisille alueille kohdistetuista Visit Saimaa -markkinointikampanjoista. Kokkonen kiittelee myös runsasta tapahtumatarjontaa.

Ulkomaalaisista matkailijoista hieman yli puolet tuli Venäjältä ja kakkosena oli Saksa. Muita suuria matkailijaryhmiä olivat sveitsiläiset, italialaiset ja alankomaalaiset turistit. Saksalaisten yöpymiset kasvoivat jopa 40 prosenttia.

Uutinen ilahduttaa erityisen paljon Marisin tiimiä, sillä Maris Multilingual on ensisijainen käännöstoimittaja SD2020-hankkeessa, jossa tuotetaan monikielistä markkinointiviestintää Visit Saimaa -verkkopalveluun sekä erilaisia kampanjakohtaisia markkinointiaineistoja.

Monikielisen markkinointiviestinnän kohdekielinä hankkeessa ovat englanti, venäjä, saksa ja kiina ja kampanja kohdistuu Keski-Eurooppaan, Venäjälle ja Aasiaan.

 

Haluatko lisätietoja monikielisestä viestinnästä? Tilaa uutiskirjeemme niin saat uusimmat artikkelit suoraan sähköpostiisi.