Alkutalven synkkyyden katkaiseva juhlakausi on käynnistymässä, ja pikkujoulut, itsenäisyyspäivän juhlallisuudet ja muut sesongin tapahtumat luovat monelle kiirettä ja kysyntää. Kiire tuntuu myös käännöstoimistossa, kun suomennamme vuodenaikaan liittyvien tuotteiden ja palveluiden mainoksia ja kuvauksia ulkomaisille asiakkaillemme.
Oletko sinä huomioinut kansainvälisen asiakaskuntasi?
Löytävätkö matkailijat ja vieraskieliset asiakkaat sinun palvelusi ja tuotteesi verkosta, myymälästä, ravintolasalista tai palvelupisteestä? Onko hinnastosi, tuotekuvaukset tai ruokalista saatavilla asiakkaidesi omalla kielellä?
Jos näin ei vielä ole, ota pikaisesti yhteyttä niin hoidetaan kieliversiot kuntoon! Teet ostamisen helpoksi vieraskielisille asiakkaillesi ja lisäät myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä.
Parhaassa tapauksessa tieto asiakaslähtöisestä palvelustasi kiirii suositusten kautta kaukomaille saakka. Esimerkiksi kiinalaiset matkailijat käyttävät tietolähteinä paljon netin keskustelufoorumeita, ja suosittelu ohjaa vahvasti päätöksentekoa.
Sesonkiin osuvat myös venäläisten uuden vuoden vapaat, jolloin on mainio aika houkutella asiakkaaksi venäläisiä matkailijoita.
Suomessa asuvat vieraskieliset
Matkailijat eivät ole ainoa vieraskielistä palvelua tai tuotetietoa kaipaava ryhmä. Tilastokeskuksen mukaan vuoden 2016 lopussa Suomessa asui yli 350 00 äidinkieleltään vieraskielistä henkilöä, suurimpina kieliryhminä venäjä, viro ja arabia.
Apua vieraskielisen asiakkaan kohtaamiseen
Käännösten lisäksi tarjoamme myös räätälöityä kulttuuri- ja kielikoulutusta, jotka valmentavat sinut vieraskielisten asiakkaiden kohtaamiseen. Tällä hetkellä koulutusta on tarjolla englanniksi, venäjäksi ja kiinaksi.
Ota yhteyttä ja kysy lisää. Autamme mielellämme kaikissa kieliasioissa!
Lue myös
Lokalisointi vauhdittaa verkkokauppaa
Monikielinen markkinointiviestintä houkutteli matkailijoita
Tavoitatko haluamasi kohderyhmän
Haluatko lisätietoja monikielisestä viestinnästä? Tilaa uutiskirjeemme niin saat uusimmat artikkelit suoraan sähköpostiisi.